Peningkatan Penggunaan Komunikasi Pemasaran yang efektif bagi Usaha Kecil (Triple 3 Music Bandung)
Abstract
Triple 3 Music adalah bisnis mikro yang dimiliki oleh generasi milenial yang kegiatannya melakukan penjualan Alat-alat musik dan pad cast serta peralatan-peralatan yang mendukung kegiatan masyarakat yang dilakukan secara Daring. Dengan kondisi pandemic, untuk memenuhi kebutuhan masyarakat akan barang-barang yang berkaitan dengan kegiatan Daring, diperlukan penjualan secara online. Untuk memenuhi peluang yang ada tentu diperlukan komunikasi pemasaran yang efektif secara online dalam memperkenalkan produk yang di jual ke pada masyarakat pengguna atau konsumen. Tujuan Pengabdian, untuk mengkaji Komunikasi pemasaran secara online yang sudah dilakukan oleh Mitra saat ini dan bagaimana dapat menggunakan e-commerce secara efektif.Metode pelaksanaan pengabdian dengan studi Pustaka, menentukan lokasi, waktu, sosialisasi, diskusi, pelatihan dan Partisipasi Mitra, penyusunan laporan dan publikasi. Hasil pengabdian ini diharapkan Mitra dapat melakukan Teknik penjualan, menerima keluhan konsumen secara online, sehingga dapat meningkatkan penjualan dan laba.

Copyright (c) 2022 Trustorini Handayani (Author)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Padma (Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat) accepts manuscripts that have not been published elsewhere and are not under consideration for publication by other print or electronic media. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons BY-NC License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (eg, post it to an institutional repository, in a journal or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
License to Publish
The non-commercial use of the article will be governed by the Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). The author hereby grants Padma (Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat) an exclusive publishing and distribution license in the manuscript include tables, illustrations or other material submitted for publication as part of the manuscript (the “Article”) in print, electronic and all other media (whether now known or later developed), in any form, in all languages, throughout the world, for the full term of copyright, and the right to license others to do the same, effective when the article is accepted for publication. This license includes the right to enforce the rights granted hereunder against third parties.