Optimalisasi Strategi Digital Marketing PT Vascomm Solusi Teknologi B2B di era Digital
Abstract
PT Vascomm Solusi Teknologi, perusahaan yang bergerak di bidang layanan IT dan software di Kecamatan Waru, Kabupaten Sidoarjo, menghadapi permasalahan dalam memaksimalkan pemasaran produknya. Hal ini dikarenakan fokus perusahaan pada penjualan B2B dan proyek, sehingga branding produk belum optimal. Ditambah lagi, kurangnya pemanfaatan media sosial untuk branding produk baru. Penelitian ini bertujuan untuk membantu PT Vascomm Solusi Teknologi dalam meningkatkan branding produk melalui pemasaran digital. Metode yang digunakan adalah studi lapangan, diskusi, dan wawancara dengan pendekatan kualitatif. Hasil penelitian menunjukkan bahwa pemasaran digital dapat membantu meningkatkan branding produk dengan cara membangun citra merek yang kuat melalui konten yang menarik dan informatif di media sosial, meningkatkan jangkauan produk dengan menargetkan audiens yang tepatdan eningkatkan konversi penjualan dengan mengarahkan traffic dari media sosial ke website perusahaan. Pemasaran digital merupakan strategi yang efektif untuk meningkatkan branding produk PT Vascomm Solusi Teknologi. Dengan menerapkan strategi ini, diharapkan perusahaan dapat meningkatkan penjualan
Copyright (c) 2024 Rosaria Angelita Nugraini, Kustini (Author)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Padma (Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat) accepts manuscripts that have not been published elsewhere and are not under consideration for publication by other print or electronic media. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons BY-NC License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (eg, post it to an institutional repository, in a journal or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
License to Publish
The non-commercial use of the article will be governed by the Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0). The author hereby grants Padma (Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat) an exclusive publishing and distribution license in the manuscript include tables, illustrations or other material submitted for publication as part of the manuscript (the “Article”) in print, electronic and all other media (whether now known or later developed), in any form, in all languages, throughout the world, for the full term of copyright, and the right to license others to do the same, effective when the article is accepted for publication. This license includes the right to enforce the rights granted hereunder against third parties.