PENGARUH JUMLAH MAHASISWA TERHADAP ANGGARAN DIVISI PENDIDIKAN PROFESI GURU DAN JASA KEPROFESIAN UNIVERSITAS PENDIDIKAN INDONESIA
##plugins.themes.academic_pro.article.main##
Abstract
This study aims to determine the effect of the number of students on the budget for teacher professional education and professional services at the Indonesian Education University using quantitative methods. The statistical method carried out by the author is SPSS version 26 with the Pearson Product Moment method. The results showed a significance of 0.002 <0.05, which means that there is a correlation between the number of students and the budget. The amount of influence between the number of students and the author's budget uses the coefficient of determination (R square) method with a result of 83.4%. From the results of the T-test, which show that Thitung is 5.489> Ttable of 2.447, it can be concluded that the number of students has a significant influence on the budget, which can prove the hypothesis that has been made by the author. The obstacles in this study are the increasing number of students and the budget in 2020, which are caused by the number of students who are not on time in conducting college studies. Efforts to deal with these obstacles are to provide motivation to students so that they are on time for college study activities and use other activity budget posts to cover the excess budget for PPLSP activities.
##plugins.themes.academic_pro.article.details##
How to Cite
Rahmat, R. H., & Euis Hernawati. (2023). PENGARUH JUMLAH MAHASISWA TERHADAP ANGGARAN DIVISI PENDIDIKAN PROFESI GURU DAN JASA KEPROFESIAN UNIVERSITAS PENDIDIKAN INDONESIA. JEBS (Journal of Economic and Business Student), 2(1), 9-17. Retrieved from https://journal.piksi.ac.id/index.php/jebs/article/view/1101
References
Buku Panduan PPLSP UPI Tahun 2020 S1 Guru Bidang Studi.
Ghozali, I. (2018), Aplikasi Analisis Multivariable. Semarang : Badan Penerbit Universitas Diponogoro.
Halim, A., & Kusufi, M. S. (2016). Teori, Konsep, dan Aplikasi Akuntansi Sektor Publik Dari Anggaran Hingga Laporan Keuangan Dari Pemerintah Hingga Tempat Ibadah Cetakan Kedua. Jakarta: Salemba Empat.
Hardani, Adriani, H., Ustiawaty, J., Utami, E. Fatmi, Istoqomah, R. R., Fardani, R. A., Sukmana, D. J., & Auliya, N. H. (2020). Metode Penelitian Kualitatif & Kuantitatif. Yogyakarta : CV. Pustaka Ilmu.
Ramdhan, M. (2021) Metode Penelitian. Surabaya : Cipta Media Nusantara.
Sugiyono. (2013 – 2017 - 2021). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&B. Bandung : CV. Alfabeta.
Undang-Undang No. 20 pasal 1 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional.
Undang-Undang Nomor 14 Tahun 2005 tentang Guru dan Dosen.
Zagoto, M. M. & Dakhi, O. (2018). Pengembangan Perangkat Pembelajaran Matematika Peminatan Berbasis Pendekatan Saintifik Untuk Siswa Kelas XI Sekolah Menengah Atas. Jurnal Review Pendidikan dan Pengajaran, 1(1), 157-170.
Ziliwu, D., Bawamenewi, A., Lase,S., Telaumbanua,K. M. E., & Dakhi, O. (2022). Evaluasi Program Pengembangan Instrumen Praktek Pengalaman Lapangan. Edukatif: Jurnal Ilmu Pendidikan,4(2):2316–2327.
Ghozali, I. (2018), Aplikasi Analisis Multivariable. Semarang : Badan Penerbit Universitas Diponogoro.
Halim, A., & Kusufi, M. S. (2016). Teori, Konsep, dan Aplikasi Akuntansi Sektor Publik Dari Anggaran Hingga Laporan Keuangan Dari Pemerintah Hingga Tempat Ibadah Cetakan Kedua. Jakarta: Salemba Empat.
Hardani, Adriani, H., Ustiawaty, J., Utami, E. Fatmi, Istoqomah, R. R., Fardani, R. A., Sukmana, D. J., & Auliya, N. H. (2020). Metode Penelitian Kualitatif & Kuantitatif. Yogyakarta : CV. Pustaka Ilmu.
Ramdhan, M. (2021) Metode Penelitian. Surabaya : Cipta Media Nusantara.
Sugiyono. (2013 – 2017 - 2021). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&B. Bandung : CV. Alfabeta.
Undang-Undang No. 20 pasal 1 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional.
Undang-Undang Nomor 14 Tahun 2005 tentang Guru dan Dosen.
Zagoto, M. M. & Dakhi, O. (2018). Pengembangan Perangkat Pembelajaran Matematika Peminatan Berbasis Pendekatan Saintifik Untuk Siswa Kelas XI Sekolah Menengah Atas. Jurnal Review Pendidikan dan Pengajaran, 1(1), 157-170.
Ziliwu, D., Bawamenewi, A., Lase,S., Telaumbanua,K. M. E., & Dakhi, O. (2022). Evaluasi Program Pengembangan Instrumen Praktek Pengalaman Lapangan. Edukatif: Jurnal Ilmu Pendidikan,4(2):2316–2327.